2011-08-04

Förändringstider

Redaktören


Jag har gjort, och kommer att göra några förändringar, i lay-out och innehåll.

Till att börja med har jag försökt göra texten lättare att läsa - kudos Johan Tunberger och Olof Santesson - och bättre anpassad till mobilformatet.

Jag kommer inte att fortsätta med månadens fokusområde. Jag gjorde en stor uppdatering i mitten av juli på Filippinerna som bara försvann i cyberrymden eller så raderade jag den av misstag. Hursomhelst tar det för mycket energi att ta fram material, så jag lägger den på annat istället.

I början av september tänker jag pröva ett nytt grepp för att förnya sidan, som jag diskuterat med Joachim Keim (@sejoke).

Jag vill också passa på att säga att jag snart kommer gå ned i lågvarv på bloggen under två veckors tid, för att hämta kraft inför hösten. 2011 är ett långt år.


Du vet väl om att du kan följa oss på Facebook: Försvar och Säkerhet och på Twitter @Forsvarsakerhet